Dersin Adı | Moda Fotoğrafçılığı ve Stilizasyonu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 411 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı moda fotoğrafçılığı kavramını anlamak, analiz etmek ve geçmiş ve günümüz moda fotoğrafçılığındaki eğilimlere eleştirel bir bakış sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders temel fotoğrafçılık, ışık bilgisi ve moda fotoğrafçılığının tarihsel gelişim sürecinde oluşan eğilimleri tespit etme ve görselleştirme olanağı sağlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Temel fotoğrafik tanımlar: Fotoğraf Makineleri, objektifler, diyafram, enstantane, alan derinliği, ışık kaynakları, gün ışığı, yapay ışık, ASA-İSO değerleri, renk ısısı, | John Hedgecoe,The Photographer’s Handbook,Collins@Brown ISBN-13: 978-0679742043, s:10-352 |
3 | Moda fotoğrafçılığına giriş | Jacqueline McAssey,Clara Buckley,Mode Design Basics: Styling, 2011, AVA Publishing,ISBN: 9782940411399 s:8-184 |
4 | Moda fotoğrafı tarihi | Magdalene Keaney, Fashion Photography Next,2014, Thames@Hudson, ISBN: 0500544352 |
5 | Moda fotoğrafı tarihi | Susanna Brown, Horst: Photographer of Style,V@A Publishing,2014,ISBN: 1851778012 |
6 | Fotoğraf ve kompozisyon | David Prakel, Basics Photography Composition,Thames@Hudson,2012,ISBN: 978-2-9404 455 |
7 | Moda ürünlerinin still-life çekim tasarımları | Kevin Best, Still-Life Photgraphy, 2012, ASIN:B008DV49XW s:10-378 |
8 | Moda ürünlerinin still-life çekim tasarımları | Louise Penny,Ralp Cosman, Still Life,2005 |
9 | Moda ürünlerin iç ve dış mekan çekimleri | Kişisel fotoğraf makinası |
10 | Moda ürünlerin iç ve dış mekan çekimleri | Kişisel fotoğraf makinası |
11 | Moda ürünlerin iç ve dış mekan çekimleri | Kişisel fotoğraf makinası |
12 | Moda fotoğrafçılığında deneysel yaklaşımlar | Kişisel fotoğraf makinası |
13 | Moda fotoğrafçığında deneysel uygulamalar | Marco Antonini, Sergio Minniti, Expiremental Photography, Thames@Hudson, 2015,ISBN: 978-0-500-54437 s:15-225 |
14 | Moda fotoğrafçığında deneysel uygulamalar | Marco Antonini, Sergio Minniti, Expiremental Photography, Thames@Hudson, 2015,ISBN: 978-0-500-54437,s:15-225 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi ve portfolyo hazırlama | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Portfolyo teslim |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | -John Hedgecoe,The Photographer’s Handbook,Collins@Brown ISBN-13: 978-0679742043, · -John Hedgecoe, The photographers handbook: A complete reference manual of techniques, procedures, equipment and style, Knopf ,1977, ISBN-10: 0394407547 -Anna Fox and Richard Sawdon Smith, Langford's Basic Photography: The Guide for Serious Photographers,New York, Focal Press, 2015, ISBN: 978-1-138-92538-0 -Jacqueline McAssey,Clara Buckley,Mode Design Basics: Styling, 2011, AVA Publishing,ISBN: 9782940411399 Magdalene Keaney, Fashion Photography Next, 2014, Thames@Hudson, ISBN: 0500544352 - Marco Antonini, Sergio Minniti, Expiremental Photography, Thames@Hudson, 2015,ISBN: 978-0-500-54437
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 112 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | |||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | |||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | |||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest